رفتن به محتوای اصلی
x

     در راستای ارتقای کیفیت آموزش، بخش سؤال‌هاي متداول تدریس (برگرفته از سايت انجمن آموزش مهندسي ايران) راه‌اندازي شده است. سؤال‌هاي اين بخش توسط استادان و پژوهشگران آموزش مهندسی پاسخ داده مي‌شود.

سؤال‌هاي متداول تدریس و پاسخ‌هاي مربوطه:

 

     در اين قسمت، منابع مفيد در راستاي ارتقاي كيفيت آموزش جهت مطالعه همكاران پيشنهاد مي‌شود. جهت مطالعه بيشتر در هر مورد، لطفاً كليك نماييد.

  از نظر جایگاه سازمانی، دفتر نظارت و ارزیابی آموزش به عنوان زیرمجموعه مدیریت برنامه‌ریزی و ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه زیر نظر معاونت آموزشی دانشگاه فعالیت می‌نماید.

    این دفتر در دو سال اخیر علاوه بر نگرش‌سنجی‌های روشمند که در طول ترم، انجام و نتایج آن را جهت استفاده در اختیار اعضای هیأت علمی قرار می‌دهد؛ تمرکز خود را بر تحلیل‌های آماری نتایج نگرش‌سنجی قرار داده است. هدف از این رویکرد، تعیین نقاط ضعف سیستم آموزشی، شناسایی توانایی‌های اعضای هیأت علمی و ارایه راهکار مناسب با توجه به توانمندی‌های شناخته شده است.

  جهت دستیابی به آموزش مناسب و مطلوب، لازم است مؤلفه‌های فرآیند آموزش دانشگاه مورد توجه قرار گیرد. اصلی‌ترین مؤلفه این فرآیند، اعضای هیأت علمی دانشگاه هستند که نقش اساسی در شکل‌گیری کیفیت آموزش دارند. بنابراین باید شرایط ارتقاء عملکرد کیفی اعضای هیأت علمی را فراهم نمود تا آنان بتوانند در تمام وظایف خویش به ویژه در حوزه آموزش و پژوهش موفق عمل کنند.

تحت نظارت وف ایرانی